diumenge, 2 de setembre del 2012

Tornem de vacances

Foto de un del moments de vacances (Venècia)
Tot i el títol, aquest any les meves vacances han estat més bé escasses, m'he passat l'estiu treballant i per tant les vacances de relax i viatges han estat un petit percentatge del meu temps. 

Aquest nou curs, vull iniciar una nova entrada setmanal al meu blog amb els 5 articles que m'han agradat més, que he trobat més interessants, o simplement que m'han fet reflexionar. Com que no tinc temps per escriure els meus propis articles, he decidit fer una recull i explicar una mica de cada article. (Clicant en el títol dels articles els podreu llegir)


Aquest article m'ha fet reflexionar, després de la gran quantitat de textos i crides que havia sentit sobre els motius d'anar-hi, he trobat interessant que hi hagi gent que també expressi els motius, alguns compartits, pels quals no s'hauria d'anar a la manifestació de l'11 de setembre. 


La Soledad Gallego Díaz, ha fet una radiografia molt clara i realista de la realitat de Mariano Rajoy en aquests moments. Ha analitzat clarament quins són els fets més transcendentals pel president del Govern en els propers mesos i ha exposat els handicaps que tindrà. En un article ha analitzat gran part de l'actualitat política del govern. Molt recomanable. 


Enric Sopena fa un breu article en el que mostra la seva indignació amb els comentaris de Mariano Rajoy, amb la seva legitimitat i amb el seu optimista. Com sempre, Sopena agressiu però amb classe. 


"Amb la religió no s'hi juga..." però de tant en tant va bé que hi hagi gent que mostri un punt d'indignació amb actuacions religioses que es duen a terme, almenys a Manresa. En aquest cas, la columna del Carles Claret m'ha caigut molt bé en el seu to crític a l'ús de la religió que està fent certa gent a Manresa. 


Un molt bon article de Javier Cercas, molt ben escrit, com és habitual i amb un contingut excepcional. Un altre anàlisi de Mariano Rajoy. Però, sobretot, el millor d'aquest article és l'últim paràgraf en el que Cercas diu: "Un político responsable es aquel que, sobre todo en los momentos difíciles, pone los intereses de su país por encima de sus propios intereses. Algunos viejos políticos de la Transición, con los que tanto se llena la boca la derecha, supieron hacerlo (incluidos por supuesto algunos políticos de la derecha). Rajoy debería aplicarse el cuento, porque desde que llegó al poder parece no solo superado por las circunstancias, sino más preocupado por ganar las próximas elecciones que por sacar su país adelante. A menos que rectifique –y rápido–, esto puede convertirlo en un político irresponsable; es decir: en un político peligroso."


I fins aquí el resum de la setmana!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada