dijous, 10 de març del 2011

Quan deixem de parlar del Dia de la Dona...

És difícil escriure de la dona quan no ho ets. Però ho intentaré. La nostra societat canvia amb grans passos i els habitants d'aquesta no ho sabem apreciar. Ahir, vaig veure a TVE l'estrena de Clara Campoamor. Havia sentit molt a parlar de la primera diputada dona del Congrés en els llibres d'història de Batxillerat i m'alegrava saber que hi havia gent, que durant la República, defensava molt activament els seus ideals encara que es trobessin en minoria parlamentaria. En l'actualitat, no només hi ha dones com Clara Campoamor en el panorama social sinó que trobem grups de dones associades per la igualtat de sexes. Cada dia són més les dones que es revelen contra la societat. Tot i que, si d'una frase de les que he escoltat aquests dies, estic en total acord és que fins que no deixem de parlar del Dia de la Dona i dels drets de les dones per una igualtat en el treball, no tindrem de veritat aquesta igualtat que es mereixen. 


PD: Aquí podeu llegir el manifest de la JSC del dia de la Dona: Manifest

2 comentaris:

  1. I doncs tot succeix pel simple fet de parlar-hi?
    I si es així, si deixem de parlar de la violència contra les dones, també no hi haurà cap més assasinat?
    Potser s'hauria de parlar molt més ja que la simplificació tan trivial i paradoxal de que ara sembla que el problema de la desigualtat entre homes i dones és "el dia de la dona" és "una vuelta de tuerca" terrible."Resolved lo que queráis, pero afrontando la responsabilidad de dar entrada a esa mitad de género humano en política".

    ResponElimina
  2. Suposo que no m'hauré explicat amb absoluta claredat ja que en les meves paraules només hi havia mostres d'afecte a totes les dones maltractades. Quan parlem del missatge de: deixem de parlar-hi. Jo on vull posar el punt d'èmfasi és en el fet de que, el dia que en deixem de parlar, serà aquell dia en el que la violencia i el maltractament finalitzin i, aquell dia, serà per mi un dia de celebració ja que significarà que la violència i la desigualtat de gènere haurà finalitzat.
    Espero que les meves rèpliques hagin estat clares en aquest aspecte. Per qualsevol cosa, pots enviar-me un correu i ho podem debatre.
    Moltes gràcies
    Josep González (Gonzi)

    ResponElimina